tisdag 8 april 2014

Hejsan Hoppsan Bloggen! Idag den 8 april begav sig SA12B och SA12A först till småstaden Tivoli. Därefter åkte alla grupper ut is sina områden. Vi började med att åka till den lilla staden i Tivoli som ligger ett par mil utanför Rom en bit uppe på ett berg. Vi hade en guide med oss. Hon berättade om olika kejsare och högt uppsatta män, visade byggnader. T.ex. badhuset. I Tivoli så såg vi ett enormt tempel, det var extremt ståtligt och mäktigt. Det fanns också ett djupt stup rakt ner med några vattenfall. Tåget in mot Rom åkte förbi vid bergskanten. På toppen av berget framför templet och över stupet fanns ett stort kors i form av metall stolpar. Först åt vi glass, efter det gick vi vidare med vår guide i staden. Vi åt på en restaurang som vi hade förbokat. Vi tog bussen tillbaka till Hotellet och direkt efter begav vi oss ut till våra områden där vissa grupper gjorde klart Kevin Lynch punkter och filmade till media projektet. Maten smaka bra som vanligt och temperatur var 25 grader. På morgonen var det tillviss del kyligt men solen var strålande varm och himlen var blå. Christopher och Fredrick SA12B